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Unreal Rust 공개를 소개합니다. (maikklein.github.io)

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Unreal Rust 공개를 소개합니다.

Unreal Rust 엔진을 이용하면 게임 개발 가능하다라고 머릿속에 넣어두시면 되고요..

웹페이지에서는 아래와 같이 소개하고 있군요..

Introduction

A few months ago I asked myself "What if I could write a game in Rust, but use Unreal as a renderer?". After a bit of thinking I came to the conclusion that exposing the Unreal renderer to Rust via C ffi was way more work than I was willing to do. But what if I could just build on top of Unreal instead? I could just move actors (Unreal gameobjects) around with Rust. That seemed much more manageable, so I sat down and hacked something up.

....(중략)..

 

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What is unreal-rust?


TL;DR unreal-rust allows you to write games with Unreal Engine in Rust.

unreal-rust is an opinionated Rust integration for Unreal. Rust cares about ownership, mutability and lifetimes. Mapping Unreal concepts to Rust 1 to 1 would only cause a headache. Instead unreal-rust will be written on top of the Unreal AActor and expose its API in a Rust friendly way.

The first big change is that unreal-rust will use an Entity Component System (ECS). For unreal-rust I decided to use bevy instead of rolling my own. I am just a single developer and I have to pick my battles. Writing and maintaining an ECS would distract me from doing actual work. The folks at bevy have done a wonderful job of making the ECS user friendly 🥰.

I want to deeply integrate Rust into Unreal and everything should be accessible. You can add Rust Components to AActor in the editor. For example you can add a CharacterConfigComponent to the PlayerActor, which you can then access from within Rust. This allows to configure your character from Unreal without needing to touch any code. Additionally you can access Rust Components from within Blueprint. This allows you to drive Animation blueprints, or pass data into your UI.

(한마디로, unreal-rust를 사용하면 Rust에서 Unreal Engine으로 게임을 작성할 수 있다는 말이고요..)

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Unreal Rust 의 특징을 간략하게 소개하자면 아래와 같고요..

  • Rust로 Unreal 엔진을 이용하여 게임 개발 가능
  • Unreal AActor 위에서 API를 Rust 친화적인 방식으로 노출시키는 방식(C FFI활용)
  • Rust 게임엔진인 Bevy의 Entity Component System(ECS)을 사용

좀 더 자세한 내용은 아래 웹페이지를 방문해보시길 추천드립니다.

오늘의블로그는 여기까지고요..
항상믿고 봐주셔서 감사합니다. 

 

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